12-05-14

Personal | Music Monday #2







Weer een nieuwe Music Monday! Ik kreeg op de vorige editie leuke reacties, ik wist niet zeker of mensen op zo iets zaten te wachten. Maar dus wel, en daarom laat ik jullie vandaag weer 6 tracks horen die ik veel luister de laatste tijd. Veel instrumentaal, ik weet niet wat ik daarmee heb... maar wel erg lekker dus om op te dansen! Ik heb mijn vaste dag trouwens veranderd naar zaterdag, ik vond het een beetje te snel achter elkaar om op zondag en dan soms ook maandag weer een artikel te hebben, terwijl er soms juist dagen tussen zit! En Music Monday op een dinsdag doen vond ik ook weer raar, haha. Lees gauw verder om te lezen wat ik bij de nummers te zeggen heb ;)
Het eerste nummer is meteen een van mijn favorieten. Kenden jullie Cashmere Cat al? Hij (?) is vooral bekend om het nummer Mirror Maru, maar zijn andere nummers zijn net zo leuk! Ik hou wel van het sprookjesachtige, gemixt met een beetje hiphop en andere rare tunes. Het blijft altijd zo lekker in je hoofd hangen! Vooral dit nummer. Naast Cashmere Cat vind ik Pogo erg leuk in dezelfde soort categorie. Dit nummer Alice is dan ook weer een van mijn favorieten. Het heeft een beetje een mysterieuze sfeer, ik word er bijna een beetje bang van. Maar ik vind het wel heel erg lekker klinken :)

Zoals ik al in mijn laatste photo diary vertelde ben ik laatst naar Goldfish geweest op Kingsday. Ik heb een hechte vriendengroep van de middelbare school die ik nog steeds heel vaak zie en Goldfish is een artiest die we vaak op hebben staan op onze ontmoetingen. Daar met zijn allen heen gaan was dus heel erg leuk want we waren met elkaar en we gingen helemaal op in de muziek. Echt een van de beste dagen van mijn leven! Ik ben het na dat optreden ook weer meer gaan luisteren, en dit nummer is zeker een van mijn favorieten van het nieuwste album. Het gaat eigenlijk een beetje over in het hier en nu leven, wat ik ook zeker aan het doen ben! Binnenkort staan Goldfish weer in Nederland op Amsterdam Live On Stage, waar ik hopelijk ook weer heen ga. ODESZA is een artiest die ik pas net ken, en dit nummer bleef vooral in mijn hoofd hangen. Lekker zomers, iets waar ik vooral veel zin in heb op het moment. Ik kan niet wachten op de feestjes in de buitenlucht! Ik ga waarschijnlijk zelf ook weer een goed feest geven met een vriendin de komende vakantie, en dit is alvast een voorproefje :)

Wie van jullie kijken er allemaal Community? Een geniale serie, al zeg ik het zelf. Ik vind het persoonlijk weinig voorkomen dat een comedy serie cinematografisch ook goed in elkaar zit, maar deze serie is daar juist een toppertje in! Mijn favoriete acteur in de serie is denk ik wel Donald Glover, die Troy speelt. Een vriendin van me wees me er pas op dat hij ook muziek maakt onder de naam Childish Gambino. Hoe Community me blijft verbazen, zo doet Childish Gambino dat ook! Hij probeert het en het lukt hem gewoon, wauw! Het laatste nummer in mijn lijstje is van Kavinsky waar ik de vorige keer ook al iets van liet horen. Dit nummer is eigenlijk zo ongeveer de enige reden waarom ik ze persé wil zien op Sziget, want ik weet dat ik keuzes moet gaan maken. Maar de adrenaline van dit nummer delen met honderden andere mensen moeten missen? Ik wil zo graag weten of dit nummer net zo tof is live in een menigte! Oh, en de film freak komt weer in mij naar boven, ik vind de clip namelijk echt verschrikkelijk. Ten eerste hoor je het nummer niet goed, er rijden auto's doorheen. Nee, gewoon niet. Ten tweede moeten de racende auto's het dynamische gevoel van het nummer versterken, maar de beelden verpesten dat helemaal! Beetje jammer, maar tot dusver het gekwakel van Ap de cinema nerd.

Hopelijk vonden jullie dit weer een leuk artikel, ik vind het in ieder geval heel leuk om te schrijven! Muziek is en blijft iets waar ik toch dagelijks mee te maken heb, dus ik heb altijd wel wat nieuws te vertellen.
Wat luisteren jullie veel op het moment?

Liefs, Apollonia

2 opmerkingen:

  1. Leuk blogje! Ik luister veel van de hitzone nummers :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die van pogo heb ik een paar jaar terug ook héél erg veel beluisterd :D Die zijn leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...